Stirile orei Realitatea TV

Stirile orei Realitatea TV

Realitatea TV a devenit un brand recunoscut in piata media din Romania. Aparuta in anul 2001 ca un post generalist, aceasta era detinuta de omul de afaceri Silviu Prigoana. Datorita concurentei mari de pe nisa televiziunilor generaliste, la scurt timp Realitatea TV a devenit prima televiziune din Romania specializata pe difuzarea stirilor orei in regim permanent (24 ore din 24).

Evenimentul este primordial

Devenita intre timp proprietate a grupului Realitatea – Catavencu, filozofia de baza a postului a devenit redarea fidela si imediata a celor mai importante evenimente ce se petrec in societatea romaneasca.

Realitatea TV a fost de altfel televiziunea ce a introdus in premiera „craw-ul” – o banda ce rula in partea inferioara a ecranului unde se puteau citi cele mai noi informatii ale momentului.

Grila de programe se bazeaza in principal pe stiri ale orei, ce sunt difuzate din ora in ora si este completata cu emisiuni de analiza culturala, sociala si politica.

Realitatea TV se remarca prin faptul ca nu are o grila statica de programe. Aceasta poate fi modificata in orice moment, in functie de noutatile orei sau de alte prioritati stabilite de conducerea postului.

Datorita formatului inovativ al grilei de programe, receptia postului este din ce in ce mai ceruta de catre telespectatori, astfel ca in perioada 2002 – 2003 distributia a fost extinsa pana la 90% din reteaua de cablu din Romania.

Stiri controversate si campanii sociale

Realitatea TV este recunoscuta in ultimul pentru stiri ale orei ce sunt foarte controversate. Postul de televiziune a fost amendat in numeroase randuri de catre Consiliul National al Audiovizualului pentru dezinformarile din timpul campaniilor electorale, sau pentru afirmatiile rasiste la adresa minoritatii maghiare.

In ciuda acestor probleme, Realitatea TV a desfasurat de-a lungul timpului foarte multe campanii pentru strangerea de fonduri.

Astfel, in 2005 postul tv a demarat doua campanii de atragerea de fonduri, destinate victimelor dezastrului de pe coasta de Sud Est a Asiei si pentru victimele inundatiilor catastrofale din vestul Romaniei.

In august 2008, impreuna cu UNICEFcei de la Realitatea TV  incep o campanie de strangere de fonduri numita „Romania prinde radacini”, ce avea ca slogan ”copii sadesc viitorul”. Campania a avut un start fulminant, cu un teledon prezentat de Mihai Tatulici si Andreea Marin, ce au fost sprijinite de numeroase personalitati politice, sportive si artistice.

Tot in 2008 se lanseaza campania „Pune taxa la zid”, in care soferii nemultumiti de noua taxa auto erau invitati sa semneze o petitie impotriva acesteia, petitia urmand sa ajunga la Strasbourg.

Echipa formata din jurnalisti de prestigiu

Echipa de profesionisti din spatele scenei este alcatuita din oameni cu o experienta jurnalistica vasta. Mihai Tatulici a fost unul din liderii acesteia si este omul ce a format echipa de jurnalisti a postului, iar cunostiintele dobandite au fost transmise din generatie in generatie.

In prezent, stafeta a fost preluata de personalitati ca Eli Roman, Amedeo Ene, Saviana Rusu sau Edward Pastia, ce au ca misiune mentinerea postului la nivelul actual.

Cele mai cunoscute emisiuni sunt „Jocuri de putere” realizate de Rares Bogdan, secondate cu succes de „Talk News” si de „Newsroom” sau „Casa Poporului”.